Ayuda para la compra de una cámara digital

si lo que quiere es zoom óptico y una cámara fácil de manejar también debería de tomar en cuenta las Lumix de panasonic, rondan por el mismo precio de la w150 pero incluso modelos como la TZ3 o TZ5 tienen 10x de zoom óptico...

entre esas dos opciones yo escojeria la sony por la calidad y manejo de colores en las fotos

hola

muchas gracias por las recomendaciones y me convenciste con los modelos de panasonic en especial la TZ5, me parece que es una buena camara para lo que etoy buscando
 
Con las canon powershot, se obtienen muchas satisfacciones.
Creo que si me ponen en la balanza las otras marcas por el mismo precio, siempre me iria por una Canon Powershot.
Las imagenes que rondan en estos lados del foro, de esta serie (SX100 de miraflores, A560 de Socio, A570 de ....mmm..,etc) lo demuestran.
 
me referia a la polaroid a520, pero la i533 termina siendo muy mala?

personalmente no tengo referencias de las cámaras digitales polaroid, pero lo principal es lo que usted como usuario busca en la camara.

Está descontendo con algo de la cámara?

No está dando la calidad de imagen necesaria que lo satisfaga?

Es muy pesada?

Estas son algunas fotos de la i533, http://www.flickr.com/cameras/polaroid/i533/

2044045064_b9c83e09df.jpg


1583346879_0ed70b5f18.jpg


2444552112_6cb1a2d10b.jpg


2481684390_5b5bdb73c3.jpg


2467597805_036f76f77c.jpg


2443255548_a9fb951bb7.jpg


2438071399_5f4df99e55.jpg


De la a520 no encontré en flickr, así que no tendría punto de comparación..


Como le comentaba al principio, lo importante es que describa lo que busca en una cámara.
 
personalmente no tengo referencias de las cámaras digitales polaroid, pero lo principal es lo que usted como usuario busca en la camara.

Está descontendo con algo de la cámara?

No está dando la calidad de imagen necesaria que lo satisfaga?

Es muy pesada?

Estas son algunas fotos de la i533, http://www.flickr.com/cameras/polaroid/i533/

2044045064_b9c83e09df.jpg


1583346879_0ed70b5f18.jpg


2444552112_6cb1a2d10b.jpg


2481684390_5b5bdb73c3.jpg


2467597805_036f76f77c.jpg


2443255548_a9fb951bb7.jpg


2438071399_5f4df99e55.jpg


De la a520 no encontré en flickr, así que no tendría punto de comparación..


Como le comentaba al principio, lo importante es que describa lo que busca en una cámara.
gracias por su respuesta en realidad cuando puse el post queria un consejo para dos de esas camaras comprar por internet, me decidi por la i533 pero aun no me llega y seria impropio hablar de que tengo algun problema quizas con un mayor conocimineto en el momento y ajuzgar por algunos comentarios negativos sobre la marca polaroid, me hubiese decidido por otra marca no se,, no espero demasiado aun de esa camara me interesa poder fotografiar bien objetos pequeños en interiores para hacer publicaciones en mercadolibre, pero segun veo por las imagenes las fotos tienen buena calidad

nuevamente gracias por responder a un post mio :S
 
saludo laneros, por acá me mandaron a hacerles esta preguntica:
Hola laneros, quisiera sus opiniones para saber cual de estas cámaras me recomiendan (si tienen otras opciones las escucho, aunque deben tener en cuenta mi apretado presupuesto)
Esta es la primera: http://articulo.mercadolibre.com.co/MCO-5456611-camara-digital-kodak-m753-7mp-optico-3x-lcd-25-video-_JM
Esta es la otra: http://articulo.mercadolibre.com.co/MCO-5331847-camara-digtal-kodak-v803-8mp-video-audio-bateria-litio-_JM
Alguien me puede hablar de la marca Kodak??? (en reflex voy a ojo cerrado, pero en digital no las conozco).
 
Señores, una ayuda, tengo en mente la compra de una cámara entre 3 opciones, por favor me ayudan recomendándome la mejor de estas 3, gracias

Canon PowerShot Pro Series S3 IS 6MP with 12x Image Stabilized Zoom

Product Features and Technical Details

Product Features

  • 6.0-megapixel CCD captures enough detail for photo-quality 14 x 19-inch prints
  • 12x optical zoom lens with USM and UD lens element; 2.0-inch vari-angle LCD display
  • 20 shooting modes and My Colors photo effects
  • DIGIC II, iSAPS, and Flexizone AF/AE for fast, precise results; 2.3-frame-per-second continuous shooting performance
  • Powered by 4 AA-size batteries (alkaline batteries supplied); stores images on SD memory cards (16 MB card included)


Technical Details

  • Type of camera: Compact digital camera with built-in flash, 12x optical/4x digital zoom
  • Image capture device: 6.0-megapixel, 1/2.5-inch type charge coupled device (CCD)
  • Total pixels: Approximately 6.2 megapixels
  • Effective pixels: Approximately 6.0 megapixels
  • Lens focal length: 6.0-72.0mmm f2.7-3.5 (35mm film equivalent: 36-432mm)
  • Digital zoom: 4x
  • Focusing range: Normal: 1.6 feet/50 centimeters to infinity (wide), 3.0 feet/90 centimeters to infinity (telephoto); macro: 3.9 inches to 1.6 feet/10 to 50 centimeters (wide); super macro: 0 to 3.9 inches/0 to 10 centimeters (wide)
  • Autofocus system: TTL autofocus (continuous/single)
  • Viewfinders: Optical viewfinder, low-temperature polycrystalline silicon TFT color viewfinder
  • LCD monitor: 2.0-inch low-temperature polycrystalline silicon TFT color LCD with variable-angle function
  • LCD pixels: Approximately 115,000 pixels
  • LCD coverage: 100%
  • Maximum aperture: f2.7 (wide) to f3.5 (telephoto)
  • Shutter speed: 15 second to 1/3200 second (settable in Tv or M)
  • Sensitivity: Auto, high ISO auto, ISO 80, 100, 200, 400, 800 equivalent
  • Light metering method: Evaluative, center-weighted average, spot metering frame is fixed to the center or linked to the AF frame
  • Exposure control method: Program AE, shutter speed-priority AE, aperture-priority AE, manual; AE lock is available
  • Exposure compensation: +/-2 stops in 1/3-stop increments
  • White balance control: Auto, Preset (Daylight, Cloudy, Tungsten, Fluorescent, Fluorescent H, Flash), Custom
  • Flash: Built-in flash
  • Flash modes: Auto, Auto with Red-Eye Reduction, Flash On, Flash On with Red-Eye Reduction, Flash Off
  • Flash range: Normal: 1.6 to 17 feet/50 centimters to 5.2 meters (wide), 3.0 to 13 feet/90 centimeters to 4.0 meters (telephoto); macro: 1.0 to 1.6 feet/30 to 50 centimeters (wide) (when sensitivity is set to ISO Auto)
  • Recycling time: 12 seconds or less (battery voltage=6.0V)
  • Flash exposure compensation: +/-2 stops in 1/3-stop increments
  • Shooting modes: Auto; Creative: P, Av, Tv, M, C; Image: Portrait, Landscape, Night Scene, Sports, Special Scene (Foliage, Snow, Beach, Fireworks, Indoor, Night Snapshot, Color Accent, Color Swap), My Colors, Stitch Assist, Movie
  • Photo effects: Vivid, Vivid Blue, Vivid Green, Vivid Red, Neutral, Sepia, Black and White, Positive Film, Lighter Skin Tone, Darker Skin Tone, Custom Color
  • Self-timer: Activates shutter after an approximately 2 second/10 second delay, custom
  • Wireless control: Not available
  • Continuous shooting: High-speed: approximately 2.3 frames per second (fps)
  • Normal: approximately 1.5 fps: Image storage
  • Storage media: SD Memory Card, MultiMediaCard
  • File format: Design rule for camera file system, DPOF Version 1.1
  • Image compression: Still image: Exif 2.2 (JPEG); movie: AVI (Image: motion JPEG; audio: WAVE (Stereo))
  • JPEG compression mode: Normal, Fine, SuperFine
  • Number of recording pixels: Still immage: 640 x 480 (Small), 1,600 x 1,200 (Medium 2), 2,272 x 1,704 (Medium 1), 2,816 x 2,112 (Large), 2,816 x 1,584 (Widescreen); movie: 640 x 480 (30 fps/15 fps) / 320 x 240 (60 fps/30 fps/15 fps) available up to 1GB
  • Playback modes file: Still image: Single, Magnification (approximately 2x-10x), Jump, Auto Rotate, Rotate, Histogram, Index (9 thumbnails), Sound Memos, Slide Show; movie: Normal Playback, Special Playback, Editing
  • Erase modes: Still image: single image, all images; movie: part of movie, all of movie
  • Computer Interface: USB 2.0 hi-speed (mini-B jack)
  • Video out: NTSC/PAL
  • Audio out: Stereo
  • Other interfaces: Memory card slot; direct connection to Canon CP and SELPHY Compact Photo Printers, PIXMA Photo Printers, and PictBridge-compatible printers via camera's USB 2.0 hi-speed cable
  • Power source: AA-size Alkaline Battery (x 4); rechargeable AA-size Ni-MH Battery (x 4); compact power adapter CA-PS700
  • Shooting capacity: Still image: approximately 110 shots (AA-size alkaline battery), approximately 550 shots (AA-size Ni-MH battery)
  • Playback time: Approximately 780 minches (AA-size alkaline battery), approximately 900 minches (AA-size Ni-MH battery)
  • Operating temperature: 32 to 104 degrees F/0 to 40 degrees C
  • Operating humidity: 10 to 90%
  • Dimensions (W x H x D): 4.46 x 3.07 x 2.97 inches / 113.4 x 78.0 x 75.5mm
  • Weight: Approximately 14.5 ounces/410 grams (camera body only)
  • What's in the box: PowerShot S3 IS body, AA-size alkaline battery (x 4), SD memory card SDC-16MB, lens cap, neck strap NS-DC4, digital camera solution CD-ROM, USB interface cable IFC-400PCU, stereo video cable STV-250N





Canon PowerShot Pro Series S5 IS 8.0MP Digital Camera with 12x Optical Image Stabilized Zoom

Product Features and Technical Details

Product Features

  • 8.0-megapixel CCD captures enough detail for photo-quality 16 x 22-inch prints
  • Ultra-powerful 12x optical zoom; up to ISO 1600 for steady shooting in any lighting conditions
  • High-resolution 2.5-inch vari-angle LCD for easy shooting at any angle
  • DIGIC III Image Processor with improved Face Detection Technology and red-eye correction for sharper images
  • Print/Share Button for easy direct printing and downloading


Technical Details

  • Color: Black
  • Type: 1/2.5-inch Charge Coupled Device (CCD)
  • Total pixels: Approximately 8.3 megapixels
  • Effective pixels: Approximately 8.0 megapixels
  • Focal length: 6.0 to 72.0mm (35mm film equivalent: 36 to 432mm)
  • Aperture: f/2.7 to f/3.5
  • Optical zoom: 12x
  • Digital zoom: 4x (48x combined zoom)
  • Focusing range: Normal: 1.6 feet to infinity (wide), 3.0 feet to infinity (tele); macro: 3.9 inches to 1.6 feet (wide); super macro: 0 to 3.9 inches (wide)
  • Autofocus system: TTL
  • Viewfinder: 0.33-inch low-temperature polycrystalline silicon TFT color LCD electronic viewfinder
  • Display: 2.5-inch low-temperature polycrystalline silicon TFT color vari-angle LCD with wide viewing angle
  • LCD pixels: Approximately 207,000
  • LCD coverage: 100 percent
  • Shutter speed: 15 to 1/3,200 of a second (settable in Tv and M)
  • ISO sensitivity: Auto, high ISO auto, ISO 80/100/200/400/800/1,600 equivalent (standard output sensitivity, recommended exposure index)
  • Light metering method: Evaluative, center-weighted average, spot
  • Exposure control method: Program AE, shutter-speed-priority AE, aperture-priority AE, manual, AE lock available
  • Exposure compensation: +/-2 stops in 1/3-stop increments
  • White balance control: Auto, preset (daylight, cloudy, tungsten, fluorescent, fluorescent H), custom
  • Built-in flash: Auto, auto with red-eye reduction, flash on, flash on with red-eye reduction, flash off, FE lock, safety FE available
  • Flash range: Normal: 1.6 to 17 feet (wide), 3.0 to 13 feet (tele); macro: 1 foot to 1.6 feet (wide), when sensitivity is set to ISO auto
  • Recycling time: 12 seconds or less
  • Flash exposure compensation: +/- 2 stops in 1/3-stop increments
  • Shooting modes: Auto, Creative, P, Av, Tv, M, C, portrait, landscape, sports, special scene (foliage, snow, beach, fireworks, aquarium, indoor, night scene, color accent, color swap), night snapshot, super macro, stitch assist, movie
  • Self-timer: Activates shutter after approximately 2- to 10-second delay, custom
  • Wireless control: N/A
  • Continuous shooting : Roughly 1.5 fps; AF/LV: roughly 0.9 fps
  • Storage media: SD memory card, SDHC memory card, MultiMediaCard
  • File format: Design rule for camera file system, DPOF v. 1.1
  • JPEG compression mode: Still image: Exif 2.2 (JPEG); movie: AVI (image: motion JPEG, audio: WAV)
  • Number of recording pixels: Still image: 640 x 480 (small), 1,600 x 1,200 (medium 3), 2,048 x 1,536 (medium 2), 2,592 x 1,944 (medium 1), 3,264 x 2,448 (large), 3,264 x 1,832 (widescreen); movie: 640 x 480 (30 fps/30 fps LP), 320 x 240 (60 fps/30 fps) available up to 4 GB or 1 hour per clip
  • Playback modes: Still image: single, magnification (2x to 10x), jump, auto rotate, rotate, resume, my colors, my category, histogram, index (9 thumbnails), sound memos, slide show, red-eye correction; movie: normal, special playback, editing, auto rotate, resume
  • Erase modes: Still image: single image, select by date, select by category, select by folder, all images; movie: part of movie, all of movie
  • Computer interface: USB 2.0 high speed (mini-B jack)
  • Video out: NTSC/PAL
  • Audio out: Stereo
  • Other: Memory card slot; direct connection to Canon CP and SELPHY compact photo printers, PIXMA photo printers and PictBridge-compatible printers via camera's USB 2.0 high-speed cable
  • Power source: 4 AA-size alkaline batteries, 4 rechargeable AA-size NiMH batteries, AC adapter
  • Shooting capacity: Still image: approximately 170 shots (AA alkaline batteries); approximately 450 shots (NiMH batteries)
  • Playback time: Approximately 12 hours (AA); approximately 15 hours (NiMH)
  • Item width: 4.60 inches
  • Item height: 3.15 inches
  • Item depth: 3.06 inches
  • Item weight: 15.9 ounces
  • Warranty: 1 year parts and labor
  • In the box: PowerShot S5 IS, 4 AA-size alkaline batteries, SD memory card, lens cap, neck strap, Digital Camera Solution CD-ROM, USB cable, stereo video cable, user's manual
Sony Cybershot DSC-H9 8MP Digital Camera with 15x Optical Image Stabilization Zoom

Product Features and Technical Details

Product Features

  • 8.1-megapixel Super HAD CCD captures enough detail for photo-quality 16 x 22-inch prints
  • Carl Zeiss 15x optical zoom lens; 3.0-inch LCD display
  • High Sensitivity Mode (ISO 3200) allows for shooting even in low-light conditions
  • MPEG Movie VX Fine mode captures VGA (640 x 480) audio/video clips at high frame rate
  • HD output; HD slide show with music feature


Technical Details

  • LCD: 3.0-inch flip-up Clear Photo LCD plus
  • Viewfinder: 0.2-inch 201k LCD, TTL EVF
  • Lens construction: 13 elements in 8 groups, 4 aspheric elements/1 ED
  • Microphone/speaker: Yes/yes
  • Lens type: Carl Zeiss Vario-Tessar
  • Docking station: N/A
  • Recording media: 31MB internal Flash Memory, optional Memory Stick DUO Media, optional Memory Stick DUO PROand Media
  • Imaging device: 1/2.5" Super HAD CCD
  • Megapixels: 8.1 MP
  • Total zoom: 30x
  • Optical zoom: 15x
  • Digital zoom: 0-2.0x (precision)
  • Exposure compensation: +/-2.0 EV, 1/3 EV step increments
  • Focal length: 5.2 to 78 millimeters
  • 35mm equivalent: 31 to 465 millimeters
  • Focus: 9-area multi-point AF, monitoring AF, flexible spot AF
  • ISO: Auto, 80, 100, 200, 400, 800, 1600, 3200
  • Shutter speed: 1/4 to 1/4000 second (Auto), 1 to 1/4000 second (Program Auto), 8 seconds to 1/2000 second (Aperture Priority), 30 seconds to 1/4000 second (Manual/Shutter Priority)
  • Aperture range: Auto, f2.7 to f5.6 (wide)/f4.5 to f8 (telephoto)
  • Macro mode: Yes
  • Face detection: Yes
  • Burst mode: Up to 100 shot at 2.2 fps (all resolutions)
  • Date/time stamp: No/no
  • Erase/protect: Yes/yes
  • Media/battery indicator: Yes/y es
  • Memory Stick PRO media compatibility: Tested to support up to 8GB Memory Stick DUO PRO media capacity; does not support Access Control security function
  • Color mode(s): Black and White, Natural, Sepia, Vivid
  • Red-eye reduction: Yes (on/off all modes)
  • Self-timer: Yes (10 seconds, 2 seconds, Off)
  • Still image mode(s): Burst, Normal JPEG, Bracket Exposure
  • White Balance: Automatic, Cloudy, Daylight, Fluorescent 1, Fluorescent 2, Fluorescent 3, Incandescent, Flash, Manual
  • Movie Mode(s): MPEG Vx Fine with Audio (640 x 480 at 30 frames per second [fps]) (MPEG Vx Fine requires Memory Stick DUO PRO media), MPEG Vx Standard with Audio (640 x 480 at 16 fps), Presentation Mode (320 x 240 at 8.3 fps).
  • Power Save mode: Yes (after approximately 3 minutes of inactivity)
  • Scene mode(s): Beach, High Sensitivity, Landscape, Snow, Soft Snap, Twilight, Twilight Portrait
  • AF illuminator light: Yes
  • PictBridge compatible: Yes
  • Multi-pattern measuring: Yes
  • SteadyShot image stabilization: Yes
  • In-camera editing: Red-eye reduction, soft edge filter, partial color filter, fish-eye filter
  • Accessory terminal: NA
  • Audio-video output(s): Yes via multi-use connector
  • USB port(s): Yes (Supports USB 2.0)
  • HD output: Yes (1080i)
  • Flash mode(s): Auto, Forced On, Forced Off, Slow Synch
  • Battery capacity: 3.6V, 960 mAh
  • Battery type: Lithium-ion NP-BG1
  • Limited warranty: 1 year parts and labor
  • Operating system compatibility: Microsoft 2000 Professional, Me, xP Home and Professional; Macintosh OS 9.1/9.2/OS x (10.0-10.4)
  • Supplied software: Windows: Picture Motion Browser Vers 2.0 + USB Driver
  • What's in the box: Sony CyberShot H9 digital camera, NP-BG1 rechargeable battery, BC-CSG battery charger, flower lens hood, lens adapter ring, lens cap with strap, AV and USB multi-connector cables, shoulder strap, remote commander, software CD-ROM (Note: No Memory Stick DUO media or adapters are included.)
 
Gracias César, si, ya me decidí por esa cámara y además ya solicité la compra :p Ahora a esperar unas semanitas a que llegue y así empezar con mi nuevo juguete :reir
 
Gracias César, si, ya me decidí por esa cámara y además ya solicité la compra :p Ahora a esperar unas semanitas a que llegue y así empezar con mi nuevo juguete :reir

pues la verdad hicistes una buena eleccion, yo tengo una fz8 y estoy contentisimo con todas las funciones de esta camara, recomendado y la pila dura full
 
bueno ya que estan hablando de la fz18, me gustaria saber que otras camaras de ultrazoom le hacen competencia...

yo he visto la nikon p80 y pues en realidad el solo hecho de que sea nikon ya como que la hace buena :p
y la olympus no se que cosas que tiene 20x de zoom...

alguien puede dar referencias de estas camaras u otras similares que conozca?
 
La nikon aun faltan muchos tester para poder dar un criterio. Por especificaciones superaria a las otras, puesto que es mas compacta, los mismos 18X, un procesador mas nuevo y mayores disparos por segundos. Pero realmenta aun muy pocos reviews, comparaciones y test.
La Olympus tambien tiene muy buenos comentarios, pero es que vale casi 100USD mas que las otras dos y ya se me a competir con las DSLR tonces no le va muy bien.
La Panasonic es la mejor opcion precio/rendimiento puesto que en precio ya bajo la barrera de los 300USD la he visto en un par de tiendas por 297USD.
La S5 compite duramente en calidad fotografica, creo que hasta podria superarla. Pero ese que esos 18X de zoom de la panasonic es un gran plus.
.
Todo lo digo basado en comparaciones y en el caso de Nikon en las especificaciones, solo he visto un review mas bien pobre.
 
  • Me gusta
Reacciones: 2 personas
Buenas a todos estoy interesado en comprar un camara...me gusta mucho la fotografia pero soy bastante amateur en el tema.....podrian decirme si la olympus fe-240 es buena, tengo entendido que en marca es muy sobresaliente...pero no se la referencia, en este momento tengo una canon powershot 530, podrian decirme cual de las dos me conviene mas, para intentar ser un poco mas profesional?.....muchas gracias....estuve en campus party...y que buena "delegacion"...jajajaj!
 
buenas muchachos... por aca ando muy aburrido porque definitivamente mi vieja cam murio por completo y no tengo practicamente nada de dinero para comprarme otra, así que estoy buscando la opcion mas economica y funcional que encuentre... no dispongo de mas de 280.000 pesos colombianos para comprar la camara... el dolar esta como medio alto para ponerme a mandar a pedir algo o que dicen ustedes??

mirando en el mercado colombiano creo que la mejor opcion es una canon a470 (255.000) sin ningun accesorio, aunque yo tengo 3 pares de pilas sony recargables y un mini tripode... y tengo una memoria de 512mb con la que me podria defender mientras me consigo una de 1 o 2gb....

He visto otras opciones, siempre he tratado de buscar una que funcione con bateria pero para mi corto presupuesto no tengo opcion...

la camara, pues la uso normal, nada pro, aunque si me encantan hacer macros, he visto muy buenos macros con esta camara en flickr, según vi en las especificaciones la distancia de enfoque minima es de 0.4 In (pulgadas) cosa que me sorprendio, su equivalente si no estoy mal son 1.016 cm, tiene 3.4x de zoom optico, un poco mas de lo normal en las compactas, aunque ese 0.4x no es casi nada pero bueno xD!

Bueno entonces... que otra me pueden recomendar, lo ideal sería de un buen macro y ojala que se comporte bien en fotografias nocturnas, con todas las opciones manuales posibles, mejor dicho, en si la forma no es para nada importante, lo importante es que sea FULL funcional, que le de la mejor relacion precio-calidad que haya...

para mi la canon a470 hasta ahora ha sido la mejor... pero necesito saber mas opciones, así que...

ayuda porfavor...

=)

gracias
 
Mejo.. mira, esa camara que seleccionaste es buena y en el mercado local es la mejor opcion por ese precio.
Sin embargo si logras llegar a los 300.000 podrias hacerte a una A590 que es tremenda camarita.

Mira aqui en buydig esta en 149 con free shipment.
http://www.buydig.com/shop/product.aspx?sku=CNPSA590

O en Dell Store, debe quedar en 140 si aplicas el code KB75$SHKDSZM3X
http://accessories.us.dell.com/sna/...9&cs=19&c=us&l=en&dgc=CJ&cid=24471&lid=566643

Claro hay otras opciones mas baratas como por ejemplo la Canon A580 en 140USD
http://www.buydig.com/shop/product.aspx?sku=CNPSA580

O en 130USD en dell store:
http://accessories.us.dell.com/sna/...etail.aspx?c=us&l=en&s=dhs&cs=19&sku=A1494438

O una pentax optio en 110USD
http://www.newegg.com/Product/Produ...rgains&cm_mmc=AFC-Bensbargains-_-NA-_-NA-_-NA

Y el dolar sigue bajo. Alto es cuando llega a los 2100. Te recomiendo cotizes con WildeTafur.
 

Los últimos temas